top of page

MOVE בייבי'ז

בייבי'ז MOVE התפתחות רגשית והתקשרות, דרך תנועת הגוף וקשיבות

"התקשרות עמוקה לאחר, מתחילה מהתקשרות לעצמינו" (ג'ון בולבי)

ההתפתחות הרגשית שלנו מתחילה כבר בבטן, מהחיבור הראשוני הזה של הבייבי להורים, נבנית התקשרות, ביטחון בהורים, ביטחון עצמי, אמון בביטוי שלי וגם אמון בעולם כמקום בטוח שאפשרי לחיות בו ברוגע.

ממחקרים שנעשו על התפתחות המוח והקוגניציה בהתאמה לתנועת הגוף, ניתן לראות שגם הרגש ההתקשרותי מתחיל בגוף, ונטמע במערכת. אותו מבט ראשוני אמאבא- בייבי, הריח, המגע על העור, החיבוק. נשארים כזיכרון גופני שגדל איתנו, ונשאר בנו כמבוגרים, אתן וודאי מכירות את ההרגשה, של היזכרות בחוויה, הרחת ריח מוכר, מראה שמעורר נוסטלגיה. אפשר להתכווץ ולקבל כאב בטן, בשל זיכרון לא נעים או לחילופין להרגיש עוררות ויכולת תנועה משוחררת יותר בשל זיכרון חיובי.

לגוף יש יכולת לשמר זכרונות . ומכאן גם שכל תחושה וזיכרון מוטמעים חזק יותר כשהם מלווים בתנועה. ככל שנטמיע זכרונות ותחושות באופן חיובי יותר וחוויתי יותר כך הם ישתמרו ויתחזקו בהתאם.

אז מה אנחנו עושות במעגלי בייבי'ז MOVE

שיח אמהות, יצירת מרחב בטוח לתקשורת פתוחה ועבודה עצמית וקבוצתית.

תרגילי מוח אחד, דמיון מודרך, צלילים, משחקים והרבה תנועה עם הגוף אמא- בייבי. אתן לומדות מנחים לאחיזת הבייבי להרגעה, צעדים לריקוד כתרפיה, שירה כדרך להתקשרות, מקבלות הנחיה, איך לגעת מגע מכוון לתחושת מוגנות, איך להיות בכאן ועכשיו מול הבייבי. לומדות לנשום וגם להתכנס, התכנסות מדיטיבית והתבוננות פנימית שמעשירה אותך כאמא, באנרגיות מחודשות. והכל תוך שימת דגש על הכירות הילד את גופו, והבנת החשיבות של זמן איכות וחיזוק ההתקשרות כמפתח לתחושת מוגנות וביטחון.

ואנחנו משוחחות, והרבה מקשיבות. כל שבוע קורה איזה פלא. שבוע הוא פרק זמן עצום, לאמא עם תינוק-ת. ואנחנו כמעגל, פה להדהד, להרגיש יחד ולתת תמיכה וגם להתבונן על עצמינו דרך ההזדהות. מעגל של חום אנושי- נשי שמקיף אותנו ואת ילדינו באהבה.

אז אמא, אני מזמינה אותך לשבט


פוסטים נבחרים
bottom of page